Säännöt

Säännöt

  • "HOLD!" On komento, jolla pysäytät pelin mikäli jotain vakavaa on sattunut tai olisi sattumassa, esim. kaveri meinaa pudota alas kielekkeeltä. Mikäli kuulet jonkun huutavan "hold", toista itse huuto "hold" äläkä jatka peliä ennen kuin tiedät että ongelma on hoidossa ja on turvallista jatkaa.
  • OFFGAME, eli jos on tarve tehdä tai sanoa asioita jotka eivät ole pelimaailman sisäisiä, tämä osoitetaan laittamalla nyrkki otsaan ja/tai sanomalla ”offgame”
  • Pelissä on käytössä liikennevalosysteemi, jolla kertoa toiselle pelaajalle onko jokin asia ok vai ei. Muistakaa että jos olet epävarma onko toinen pelaaja ok, voit myös oma-aloitteisesti kysyä "onko kaikki ok?" tai vaikka "mikä väri?".
    • Vihreä = antaa palaa! (Voi esittää myös kysymyksenä: Vihreä? jos haluat varmistua kanssapelaajalta että tilanne ja sen eskaloiminen on ok)
    • Keltainen = tämä on ok, mutta älä ole rajumpi / ei viedä tilannetta pidemmälle 
    • Punainen = seis, lopeta kaikki mitä teet, ei hyvä.

Pelaajan ei tarvitse perustella miksi on sanonut "punainen". On kuitenkin usein hyvä että tilanne käydään läpi joko pelin aikana tai sen jälkeen. Voi myös sanoa "punainen" vain koska on epävarma.

Tässä pelissä ei hyväksytä häirintää eikä ahdistelua. Pelinjohtotiimi on sitoutunut häirinnän vastaisen materiaalipaketin periaatteisiin ja soveltaa niitä pelissä.

Häirinnän vastaiseen materiaalipakettiin voit tutustua: https://turvallisempaa.wordpress.com

Romanttinen / intiimi kosketus

Näistä on erittäin suositeltavaa sopia toisen pelaajan kanssa etukäteen. Jos se ei kuitenkaan ole ollut mahdollista tai tilanne kehittyy vasta pelin aikana, käyttäkää järkeä ja muistakaa seuraavat ohjenuorat:

  • Pelin aikana voi pitää offgame-tauon kosketusrajoista ja muistakin mukavuuskysymyksistä keskustelemiseksi
  • Sanokaa rohkeasti jos toisen kosketus tuntuu liian intiimiltä. Se ei ole loukkaus ketään kohtaan 
  • Muista käyttää rohkeasti liikennevalojärjestelmää jos haluat eskaloida tilannetta tai irtautua siitä! :)

Konfliktinmallinnus

Pelissä tulee olemaan kisailuja ja vihollisten tapaamisia aseiden kanssa ja niitä käyttäen. On kuitenkin vapaaehtoista lähteä tällaisia questeja tekemään ja pelaaja saa niistä tiedon hyvissä ajoin. 

Ystävällismieliseen voimainkoitokseen voi käyttää esimerkiksi erilaisia kilpailuja, vaikkapa juoksukilpailua, punnerrusta tai tasapainoilua. 

Mahdolliset olennot tai viholliset päihittyvät yleensä vasta muutaman miekansivalluksen jälkeen. Pelaaja voi pelata "loukkaantumista" niin paljon tai vähän kuin haluaa, suurimman draaman sääntöjen mukaan. Tätä voidaan mallintaa tekoverellä/maskeerauksella (pelinjohto tarjoaa maskeerausapua). Pelaajahahmot eivät kuole ellei pelaaja sitä itse halua.

Aseellisissa konfliktitilanteissa ainoastaan bofferit ovat hyväksyttyjä käyttöaseita. 

Aikataulu

Ilmoittautuminen alkaa:  15.11.2017

Ilmoittautuminen sulkeutuu: 15.12.2017

Pelaajavalinnat: 7.1.2018

Pelaajatapaaminen: su 11.2.2018. Paikka tarkentuu Etelä-Suomeen, todennäköisesti PK-seudulle.

Treenikausi: 1.3.2018 - 26.5.2018

Peli: pe 25.5 - su 27.5.2018 Ahtelassa